تبلیغات


هر روز صدها مطالب خواندنی و سرگرمی و خبری از سراسر اینترنت فقط در بروفان

استراتژی های موفقیت شغلی

Four Strategies to Succeed

به گزارش آلامتو به نقل از هافینگتن پست ؛ همۀ ما در طول زندگی به شغل‌های مختلفی رو می‌آوریم و تجربه‌های مختلفی را پشت سر می‌گذاریم.

معمولا همه تا 4 سال در یک شغل باقی می‌مانیم و بعد از آن تصمیم به عوض کردن شغل خود می‌گیریم. اما من آنقدر خوش شانس بودم که بتوانم یک زندگی کاری بسیار به دور از سنت داشته باشم و در تمام بخش‌های خصوصی، دولتی و اجتماعی فعالیت داشته باشم که البته این فعالیت در موقعیت‌های جغرافیایی متفاوتی نیز بوده است (شش کشور و چهار قاره).

این درس‌هایی است که در این مدت گرفته‌ام:

با سختی‌ها راحت کنار بیائید.

تغییر به ندرت آسان است، اما تنها راه پیشرفت به عنوان یک متخصص این است که خود را داخل موقعیت‌هایی کنید که از موفقیت خود کاملا مطمئن نیستید. من این را در ابتدای زندگی کاری خود آموختم.

وقتی 23 ساله بودم به بروکسل نقل مکان کردم تا بر یک موسسۀ جهانی دانشجویان، AIESEC، مدیریت کنم. زندگی و کار من در یک کشور جدید بود و یک تیم جوان، مستعد و متخصص که از کشورهای مختلف دور هم جمع شده بودند را مدیریت کرده و این موسسه را به مدیر‌ان و مسئولان معرفی می‌کردم.

مطمئنا در این مدت احساس راحتی چندانی نداشتم، اما این یک تجربۀ بسیار انرژی‌بخش و پر از رشد حرفه‌ای برای من بوده است. هر چند که در مواقعی هم در جا می‌زدم. از آن به بعد، من عمیقاً باور داشتم که فراتر رفتن از حدود راحتی خود، همان راهی است که برای رشد زیاد لازم است.

تجربۀ من این بوده که اگر تنها در محیط‌هایی فعالیت کنید که احساس راحتی می‌کنید، نمی‌توانید خود را با تغییرات پیش‌آمده وفق دهید.

به دنبال فرصت‌هایی برای رشد حرفه‌ای باشید.

این فقط به معنی گرفتن ترفیع مقام نیست.

اغلب می‌شنوم که کسی بپرسد “چطور می‌توانم ترفیع بگیرم؟” اما سوال بهتر این است که “بهترین راه برای رشد کردن و بهتر شدن چیست؟” این سوال درهای بسیار بیشتری را بروی شما باز خواهد کرد.

در ابتدای انجام وظیفه به عنوان مدیر بخش جهانی در موسسه McKinsey، من به کمیتۀ استراتژی‌های فناوریِ شرکت ملحق شدم. در آن زمان فضاهای اجتماعی و دیجیتال نوپا بوده و چندان در مرکز توجه من نبودند. اما احاطه شدن با متخصصانی که مصمم به دنبال راه‌هایی برای سرمایه گذاری قابل توجه بروی این فناوری بودند، به نظر یک فرصت فوق‌العاده برای یادگیری می‌آمد.

همینطور نیز شد، این یادگرفته‌ها باعث شد جای محکمی در انقلاب دیجیتال و موبایل داشته باشم و زوایایی از قضیه را به من نشان داد که هنوز هم به من و مشتریان من سود می‌رساند.

به روز بوده و جرات تجربه کردن را داشته باشید.

درست است که دنیا هر روز در حال پیشرفت است و در چنین شرایطی به روز بودن می‌تواند کمی گیج کننده باشد، اما به راستی لازم است که مدیران تجاری بتوانند خود را با فناوری‌ها و روش‌های جدید وفق دهند، مبادا که عقب بیافتند (به شرکت‌هایی فکر کنید که نشانه‌های رشد بازار گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را دست‌کم گرفتند).

حتی تجربه کردن فناوری‌های جدیدی که چندان جا نمی‌افتند هم می‌تواند شما را برای استفاده آنها در آینده آماده کند. اطلاع داشتن از این موارد می‌تواند باعث شود شما هر چه مطمئن‌تر گام بردارید.

نگاه‌های مختلف و مهارت‌های مختلف را پذیرا باشید.

فکرهای مشابه و قبول کردن شرایط در واقع مواد لازم برای ایجاد مشکل هستند. ما شرکت‌های بیشماری را دیدیم که به خاطر گیر کردن در برنامه‌های خود با شکست روبرو شدند و نتوانستند میزان تغییراتی که در اطراف آنها اتفاق می‌افتاد را در نظر بگیرند.

در مقابل، مدیران بزرگ اطراف خود را با افرادی پر می‌کنند که تجارب، مهارت‌ها و نظرات مختلفی دارند و همواره آنها را ترغیب می‌کنند نظرات مخالف خود را بیان کنند. این اختلاف نظرها است که باعث می‌شود در نهایت شرکت شما بهترین مسیر ممکن را طی کند.

نظر و تجربه شخصی شما چیست ؟ آنرا با کاربران آلامتو به اشتراک بگذارید …

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار