تبلیغات


هر روز صدها مطالب خواندنی و سرگرمی و خبری از سراسر اینترنت فقط در بروفان

رژیم لاغری موفق/ هفت عادت همیشگی افراد موفق در تثبیت وزن

رژیم لاغری شما موفق نبوده و دوباره در مدت کوتاهی وزن اضافه کرده‌اید؟ حتما تا به حال کسانی را دیده‌اید که سال به سال هیچ تغییری نمی‌کنند و وزن‌شان ثابت می‌ماند؛ همه دوست دارند رمز موفقیت چنین افرادی را بدانند. حتما اسیر شدن در چرخه اضافه کردن، کاهش و دوباره اضافه کردن وزن خسته‌تان کرده، البته حق هم دارید چون هم برای سلامتی‌تان خوب نیست هم اینکه عوض کردن مداوم سایز لباس خرج دارد!

اطلاعاتی که در ادامه در اختیارتان قرار می‌گیرد، حاصل بررسی عادت‌های افرادی است که توانسته‌اند برای مدتی طولانی در یک وزن سالم باقی بمانند.

رژیم لاغری

۱. روزتان را با یک وعده غذایی سالم شروع کنید

تحقیقات همچنان روی اینکه آیا صبحانه مهمترین وعده روز هست یا خیر ادامه دارد. کاملا روشن است، کسانی که توانسته‌اند وزنی سالم را ثابت نگه دارند و رژیم غذایی موققی داشته باشند همیشه صبحانه را میل می‌کنند.

در بررسی هایی که انجام شد، این نتایج به دست آمد:

بیشتر این افراد گفتند که حتما صبحانه می‌خورند و سعی می‌کنند صبحانه، وعده‌ای سالم باشد. آنها تخم مرغ را به عنوان یکی از صبحانه‌های مورد علاقه خود معرفی کردند. میوه و سبزیجات هم برای قرار گرفتن در وعده صبح بسیار مفید هستند. نکته دارچین: البته اهمیت مصرف لبنیات در صبحانه را هم باید جدی بگیرید.

مطلب پیشنهادی: چه‌طور صبحانه بخوریم تا لاغر شویم

۲. آگاهانه غذا بخورید

کسانی که وزن خود را به خوبی ثابت نگه می‌دارند را هرگز در حال غذا خوردن و گشتن در صفحات اجتماعی نمی‌بینید. این افراد خود را از چیزی محروم نمی کنند اما از استراتژی آگاهانه و درست غذا خوردن پیروی می‌کنند که شامل مصرف غذاهای کامل، غذاهای غیر فرآوری شده، پختن غذا در خانه و توجه به نشانه‌های گرسنگی و سیری  می‌شود. پس:

مصرف غذاهای آماده و فست‌فود را به حداقل برسانید. غذاهای فراوری شده و کنسروها را جز در مواقعی که ناچار هستید، کنار بگذارید. با برنامه غذا بخورید نه به عنوان تفریح. ۳. تقریبا هر روز ورزش کنید

هیچ جای تعجبی نیست، افرادی که رژیم غذایی موفقی دارند، باید هم فعال باشند. فعالیت کردن پنج تا هفت روز در هفته می‌تواند به تثبیت وزن شما کمک زیادی کند.

۴. هر روز در کنار شام سبزیجات میل کنید

سبزیجات یکی از کامل‌ترین غذاهایی هستند، که می‌توانید مصرف کنید. چرا؟

کسانی که به صورت همیشگی سبزیجات می‌خورند، کمتر دچار بیماری‌های مزمن می‌شوند. این افراد می‌توانند وزن خود را ثابت نگه دارند. حداقل باید روزانه دو و نیم فنجان سبزیجات در برنامه غذایی خود داشته باشید تا بتوانید بیشترین استفاده را از فواید آنها ببرید.

مطلب پیشنهادی:‌غذای رژیمی / رولت مرغ و سبزیجات یک وعده سالم و مجلسی

۵. رژیم نگیرید!

کسانی که وزن خود را ثابت نگه می‌دارند، رژیم نمی‌گیرند و یا می‌توان گفت تعداد کمی از آنها این کار را می‌کنند. می‌دانید چرا؟

چون این افراد درست و به اندازه غذا خوردن را تبدیل به سبک زندگی خود کرده‌اند و دیگر لازم نیست گام به گام با یک برنامه پیش بروند. این افراد خوب می‌دانند در هر شرایط چگونه غذا خوردن خود را متعادل نگه دارند تا روی وزن‌شان تاثیر منفی نداشته باشد. ۶. مرغ بخورید

تثبیت کنندگان وزن مرغ را دوست دارند. دلیلش هم قانع کننده است، ۱۱۵ گرم مرغ فقط ۱۲۴ کالری دارد، که شامل ۲۶ گرم پروتئین سالم می‌شود. مرغ را می‌توان به خوبی در سوپ، سالاد، غذاهای سرخ کردنی و تقریبا همه چیز استفاده کرد، مگر اینکه گیاه‌خوار باشید.

مطلب پیشنهادی:‌ سالاد مرغ مجلسی/ یک پیشنهاد پرطرفدار برای مهمانی‌ها

۷. میان‌وعده‌های خود را هوشمندانه انتخاب کنید

بسیاری از کسانی که رژیم لاغری موفقی دارند، میوه و آجیل را به عنوان میان وعده محبوب خود معرفی می‌کنند.

نکته دارچین:

میان وعده سالم باید حاوی پروتئین، چربی‌های سالم و آنتی‌اکسیدان‌هایی باشد که از سلول‌ها محافظت کنند و مانع التهاب بدن شوند. یکی از کاملترین میان وعده‌ها ترکیب میوه و آجیل با یکدیگر است.

برگرفته از: سایت دکتر کرمانی

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار